Trądzik – przyczyny, leczenie

Problemy ze skórą , to częste następstwo niezdrowego trybu życiu, złych nawyków żywieniowych, dorastania czy stosowania nieodpowiednich środków higieny. Wiele problemów zależne jest od diety i samego postępowania człowieka, inne zaś są wynikiem uwarunkowań genetycznych oraz chorób współistniejących. Jakie choroby skóry są najbardziej powszechne? Jakie są objawy trądziku oraz jak go leczyć? Jakie środki stosować na problemy skórne?

Jednym z często występujących i powtarzających się problemów jest trądzik, który występuje w postaci krostek czy zaskórniaków. Najczęściej trądzik kojarzy się z okresem dojrzewania i burza hormonów, które w tym okresie się namnażają. Jednak dolegliwość ta może mieć również inne podłoże. Leczenie tej choroby nie jest łatwe, jednak dzięki możliwości zastosowania nowoczesnych metod i technologii pozwala skutecznie pozbyć się problemu. Trądzik to zazwyczaj zaburzenie dziedziczne. Chorobie tej towarzyszy nadmierne rogowacenie skóry. U osób, u których występuje podobny problem, a nie ma związku z dziedziczeniem od przodków, może wynikać z powodu zaburzeń hormonalnych lub skłonności do nadprodukcji sebum – łoju skórnego. Trądzik może być również wywołany nadmiernym stresem, a także skutkiem zażywania niektórych leków.

Jak skutecznie pozbyć się trądziku? Leczenie trądziku nie jest proste i wymaga od pacjenta ogromnej cierpliwości i rzetelnego stosowania się do wytycznych lekarza. Obecnie możliwe jest podjęcie walki z trądzikiem przez różnego rodzaju maszyny medycyny estetycznej, a także zastosowanie odpowiedniej diety. Terapie prowadzone przez dermatologów obejmują różnego rodzaju metody takie jak: antybiotykoterapia, leczenie witaminą A, terapia maściami. Leczenie zaburzeń można zacząć od pozbycia się problemu od zewnątrz. w tym przypadku zalecane jest stosowanie różnorodnych kremów i maści. Krem na trądzik może zawierać w sobie odpowiedni antybiotyk, który jeszcze bardziej skutecznie zwalczy powstałe krostki i nierówności. Antybakteryjne maści i żele stosowania skórnego ułatwią opróżnianie gruczołów z sebum i zahamują jego produkcję. Produkty te zazwyczaj zawierają duże ilości witaminy A oraz jej pochodne.

Niestety terapia zewnętrzna nie zawsze przynosi zamierzone efekty. W momencie gdy żele, maści i kremy nie przynoszą oczekiwanych skutków, problemem należy zająć się od wewnątrz. Leczenie od środka jest bardziej zaawansowane i niekiedy wymaga podawania doustnie wielu leków i preparatów. Stosując preparaty doustne należy stale kontrolować stan zdrowia ogólnego oraz przeprowadzać analizę krwi. Dermatolodzy w walce z trądzikiem stosują również terapie hormonalne. Metodę to poprzedza wizyta u ginekologia oraz konieczność wykonania szczegółowych badań.
Dzisiejsza technologia, ułatwia walkę z trądzikiem, a gabinety medycyny estetycznej i dermatologii stosują również zabiegi gabinetowe takie jak: peeling medyczny, mikrodermabrazja, zabiegi laserowe, zamrażanie chorych tkanek i podobne. Wszystkie zabiegi medyczne muszą być dokładnie przeanalizowane i odpowiednio dobrane do rodzaju skóry i stanu zaburzeń.